Justice For All Malaysia

Boikot Utusan

Posted on: October 26, 2008

8 Responses to "Boikot Utusan"

Orang Malaysia jangan boikot Utusan Malaysia sebab ia berbahasa Melayu. Yang perlu diboikot ialah semua akhbar yang bukan berbahasa Melayu. Apa guna berbangsa Malaysia kalau tidak mengutamakan bahasa Melayu. Bahasa Melayu bahasa rakyat, Pakatan Rakyat perlu martabatkan bahasa rakyat. Itu sebenarnya.

Bahasa digunakan untuk difahami dan memahami kebenaran. jika secara keseluruhannya tiada mendatangkan faedah sedemikian, eloklah boikot 100%.

betul kata semutar tu….jangan boikot utusan sebab dulu utusan la lidah pejuang kemerdekaan…….jangan boikot utusan sebab utusan akhbar bahasa melayu walaupun utusan melayu hidup segan mati tak mau…..janganlah boikot utusan sebab kalau boikot kat mana lagi pemimpin melayu nak mengadu dan jadikan tempat mereka cipta fitnah dan cerita rekaan mereka kan……..???????????

Ada banyak akhbar berbahasa Melayu lain, termasuk yang diterbitkan oleh pembangkang. Ada juga majalah-majalah berintegriti Bahasa Melayu yang membincangkan isu-isu…
Utusan, banyak manis bahasa, tapi tidak benar.
Lupakanlah Utusan tu…

Bahasa bukan sekadar alat komunikasi, tetapi lebih daripada itu. Peluasan dimensi bahasa inilah yang perlu dihayati rakyat. Jangan kerana politik sempit kita korbankan yang sebenarnya tidak perlu pun. Orang Malaysia tetapi tidak mengutamakan bahasa Malaysia, pelik kan. Bahkan bahasa asing pula disanjung junjung. Isunya, yang perlu diboikot ialah akhbar yang bukan berbahasa Melayu.

Selamat menghapuskan semua yg berkaitan dgn melayu… dah laa budaya melayu kita malu nak perkembang… dato’ Hishamudin pula menghapuskan bahasa melayu dari universiti hingga ke tadika (walaupun dia x niat,tapi org melayu usahakan begitu) melalui subjek Sains dan Matematik… sekarang PKR dan Pakatan RAkyat suruh boikot akhbar melayu… harap-harap 10 thn lg melayu dah tinggal kenangan dan yg berjuang utk melayu dianggap pemberontak….

hidup org melayu bodoh!!!
kayakan Yahudi dan Amerika, Jgn Lupa EU!!

[aku x reti nak nasihat dah]

Boikot!!! Boikot!!! Boikot!!!!

Yang boleh kita buat ialah

1. Boikot Utusan Melayu supaya kita boleh baca Sinar Harian yang merapu dan takder pendirian takut paper tak laku, Harian Metro Seks Tangkap Khalwat leh wat maksiat reramai , Berita Harian baca leh sakit kepala, Harakah yang islam, NST yang tak laku, The Sun percuma untuk sapa yang pandai baca.

2. Boikot TV3!!!!!! aku setuju pasal selalu siarkan citer hantu pada malam jumaat. Boikot Cepatt!!!!!! Supaya ramai leh pasang ASTRO kat rumah untuk kayakan ANANDA KRISHNAN yang tak suka sistem beraja Malaysia. Kayakan lagi ASTRO.

3. Boikot UMNO!!!!!!!! pasal kredibiliti sudah tak relevan lagi sekarang. kita reramai masuk PKR iaitu Parti Keadilan Rakyat, parti untuk semua kaum di Malaysia. Melayu, Cina , India hidup sama rata takda istilah bumiputera atau pun tidak. Kelak nanti bila PKR ambil alih Malaysia akan jadi negara untuk rakyat Malaysia seperti Singapura. Sultan ? gi mampuslah menghabiskan duit rakyat aja.

4. Bila Utusan Malaysia dan TV3 diboikot, tentunya mereka akan kerugian, Betul Tak? Bila dah rugi syarikat akan gulung tikar, betul tak? bila dah jadi macam ini dah tentu paper lain nak keluarkan cerita-cerita kononnya merapu macam Utusan Melaysia akan berfikir 800 kali. Betul Tak? Teruskan usaha anda untuk boikot Utusan Melaysia…….Padan Muka!!!!

5. Bila dah tak ada Utusan Malaysia kat negara kita barulah aman Malaysia nih. Cerita semua balance tak ada isu media berat sebelah. Nanti semua paper termasuk Paper cina ngan paper india akan tulis elok-elok dan channntik channntik supaya orang melayu boleh baca. Aku suka pasal aku boleh baca jawi jer heheheh.

6. Untuk orang melayu…. bacalah buku mengenai kisah 13 Mei 1969. kalau nak real story pergilah cari Pusat Maklumat Utusan atau NST ataupun kat Perpustakaan Negara , carilah artikel peristiwa 1969.Jadilah orang melayu yang berfikiran terbuka. Jangan jadi melayu HIPOKRIT ok!!!!!

7. lastly aku rasa orang melayu sekarang terlebih emosi tapi kurang berfikir, Selalu alasan suka suka jer nak wat cenggini,. Bila dah terhantuk baru nak tergadah, Dah mati baru nak siasat.

8. Jadilah melayu yang bersifat terbuka, berilmu dan suka membaca. INGAT orang DAP sentiasa mencari jalan untuk melemahkan orang melayu supaya mereka diberikan hak samarata di Malaysia begitu juga dengan kaum lain2.

Sdare kiter ni kata Boikot utusan, boikot tv3, boikot UMNO sema ada bunyi melayu boikot, hidop DAP, hidup PKR hidup sdare, mampus lah sema Melayu yang hidup di bumi Melayu ini. Tak tahu plak siapa sebenarnya brader ni bunyai cam nama Islam/melayu, kot-kot musang berbulu ayam, mulut jahat, tangan pun jahat, otak jahat telinga pun jahat. Kalau utusan bengkrap ribu-ribu melayu keja situ nak keja kat ner? TV 3 bengkrap ribu 2 keja kat situ nak keja kat ner, kat umah brader kerrrr!!! he he ni ler melayu tak sedar diri.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Must Attend Program

Please go to this link: https://justice4allkuantan.wordpress.com/2008/10/25/invitation-public-forum-the-isa-and-the-police-reform-process-whats-next-after-pak-lah/
To sin by silence when we should protest makes cowards of people - Emily Cox

Siphoning EPF money

On 'Why should Valuecap borrow from EPF?' Syed Shahir Syed Mohamud: MTUC condemns the government's move to bail out Valuecap to support the local stock market using RM5 billion from EPF, as the provident fund is the custodian of the workers' money and not some sort of ‘automated teller machine' for the government.
If at all the EPF were to lend its money to the government, it has to be under the condition that there be transparency and accountability in the activities for which the money has been purposed. We want to know who is doing what with the money that belongs to the workers. This is the hard-earned money of the workers, their retirement plan. How is this bailout plan going to benefit the workers? We also question the reason for this bailout. If the economic fundamentals in Malaysia are strong and reserves sufficient as has been stated several times by the government, then why is there a need to offer so much money to the GLCs? Second Finance Minister Nor Mohamed Yakcop should prove how the EPF would profit from this loan. Bernama had reported that Nor had given the assurance that the loan given out by EPF would reap profits for the fund judging from Valuecap's past performance. But where is the paperwork and calculations to show that this move will benefit the EPF? MTUC is concerned that the loan might be mismanaged or misused and this, in turn, would affect the returns for the contributors. Mere assurances are not enough. We want to proof that this RM5 billion will not go down the drain. (The writer is president, MTUC). Sharyn: The government wants to use our pension money to prop up the Malaysian stock market which is the playing field of the rich people. If so, the government must ensure that the EPF account holders - who are predominantly the poor to average citizens of Malaysia - be guaranteed all of our pension money with a compound 8% growth (interest). It's so selfish and sick of the government to use the poor's pension money to help the rich to make more money with all the risks taken by the poor/average citizen. We can better use the RM% billion loans to Valuecap for our children's education, shelter, medical bills etc. Why not get those rich people to prop up the share market instead? Why should they park their money overseas and gamble with our EPF money instead? Kumar14: Who is behind this Valuecap organisation? Why suddenly, this separate entity is allowed to access funds from the EPF? Are they capable enough to handle it or is it just another desperate and blind move? It has been a very infamous trend where the people's funds are channeled to a company for investment purposes and suddenly POP! the funds disappear and there is nobody to be held responsible but a RM2 shell company. Charge who? Sue whom? The RM2 company (just a registered name)? We have seen this many times. People in power and with connections allow such things to go through and reap/rob the people's wealth and then blame it on organisations which actually don't exist. What if a lot of EPF funds are looted via such scams and nobody is to be pointed at? Where will the government get the funds to replenish the EPF? The people are very bored, disappointed, angry and frustrated at seeing all these dumb and unaccounted for measures being allowed by the government with lame excuses. Please, somebody verify the true purpose, integrity and capability of anybody attempting to use the people's fund.

Raja Petra

Photobucket Ihsan dari blog Go!Malaysian http://gomalaysian.blogspot.com/

ANWAR IBRAHIM

A prosperous future is indivisible from a firm commitment to the principles of distributive justice, the rule of law and a profound respect for human rights.

Email Address:

justice4allmsia@yahoo.com

Archives

October 2008
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 117,125 hits
%d bloggers like this: